INCOMING

Die Welt zu Gast in Deutschland

Internationale Camps

Das vielfältige Programm bietet jungen Menschen die Möglichkeit, sich kennen und verstehen zu lernen, kulturelle Vielfalt zu erleben und internationale Kontakte zu knüpfen (Altersgruppe i.d. R. 16-21 Jahre). So kommen jedes Jahr auch rund 200 junge Gäste aus 50 Ländern zu den internationalen Camps der Lions in Deutschland.

Für weitere Informationen klicke hier

Das Lions-Jugendforum

Das jährlich in einer anderen deutschen Stadt organisierte Sommerseminar Jugendforum widmet sich gezielt dem Prozess der europäischen Integration. Teilnehmen können Abiturienten, Auszubildende und Studenten im Alter zwischen 18 und 24 Jahren aus dem europäischen Ausland.

Für weitere Informationen klicke hier

The world is a guest in Germany

All over the world, Lions invite young people to international camps and family stays. In Germany, all activities are coordinated by the Foundation of German Lions.

International Camps

The varied programmes offer young people the opportunity to get to know and understand each other, to experience cultural diversity and to establish international contacts (age group usually 16-21 years). Every year, around 200 young guests from 50 countries visit the Lions Camps in Germany.

Click here for further information

Lions Youth Forum

The summer acadamy Lions Youth Forum, organised annually in a different German city, is specifically dedicated to the process of European integration. High school graduates, trainees and students aged between 18 and 24 from other European countries can participate.

Click here for further information